Yapay Zeka Çağında SEO Trafiğini Nasıl Artırabilirsiniz

Google , arama sonuçlarında AI'nın yükselişine yanıt olarak sıralama sistemini geliştirirken , arama motoru optimizasyonu (SEO) yeni başlayanlar, uzmanlar ve aradaki herkes SEO trafiğini nasıl artırabileceklerini araştırıyor. Endişelenmeyin - yalnız değilsiniz!

Arama motoru sonuç sayfalarında (SERP) yer almak istiyorsanız, rekabetçi kalabilmek için SEO stratejinizi geliştirmeniz gerekir.

Yapay zeka çağında SEO trafiğini nasıl artıracağınızı öğrenmek için okumaya devam edin.

Önemli Noktalar 

Çok az katma değere sahip yapay zeka içeriklerinin seri üretimi Google'ın spam politikalarını ihlal eder ve sitenize gelen trafiği azaltabilir

İçerik oluşturmayı geliştirmek için yapay zekayı kullanmak, daha SEO dostu içerik oluşturmanıza yardımcı olabilir

Yapay zekanın kolayca yanıtlayabileceği bilgilendirici soruların ötesine geçin ve Google'ın EEAT kriterlerini karşılamak için birinci elden deneyimi dahil edin

Sesli asistanlar popülerlik kazandıkça, kitleleri yakalamanın anahtarı sesli aramayı optimize etmektir

AI Genel Bakışlarında bir yer edinmek, içeriğinizin SERP'lerin en üstüne çıkmasına yardımcı olabilir

İçeriği Toplu Üretmek İçin Yapay Zeka Kullanmayın

'Yapılması gerekenler'e geçmeden önce, içerik pazarlamasındaki önemli bir 'yapılmaması gereken'den bahsedelim :

Arama motoru sıralamalarını manipüle etmek ve trafiği artırmak amacıyla yapay zekayı kullanarak toplu içerik üretmeyin.

Elbette, AI'nın en iyi yanlarından biri ölçeklenebilir içerik oluşturma yeteneğidir. Ancak, içerik üreten AI araçları arama yapanlar için değer katmıyorsa, Google bunu ölçeklenebilir içerik kötüye kullanımı olarak işaretleyebilir ve bunu spam olarak değerlendirir.

Sitenize organik trafiği artırmak hedefinizse Google'ın spam politikalarını ihlal etmek yapabileceğiniz en kötü şeylerden biridir. İnsan incelemecilerinden biri bunu tespit ederse, daha düşük sıralamalara veya Google'ın SERP'lerinden tamamen kaldırılmaya yol açabilecek bir manuel işlemle karşı karşıya kalabilirsiniz.

AI web sitesi analiz tarayıcılarını nasıl kullanacağınızı öğrendikten sonra (endişelenmeyin — kolaydır!), web sitenizdeki AI içeriğinin miktarına dair kapsamlı bir rapor alacaksınız ve bu da gerektiğinde ayarlamalar yapmanızı sağlayacaktır.

İçerik Oluşturmayı Geliştirmek İçin Yapay Zekayı Kullanın

AI'yı dağlarca içerik üretmek için kullanmamanız gerekirken, içerik oluşturma sürecini geliştirmenize yardımcı olabilir. AI araçlarını kullanmak için en iyi uygulamaları takip ettiğiniz sürece , teknolojiyi şu amaçlarla kullanarak trafiği artırabilirsiniz:

Anahtar kelime araştırması yapın

Nişinizdeki trendleri belirleyin

İçerik fikirleri üretin

Ana hatları ve özetleri oluşturun

Geri bağlantı profillerini analiz edin

Rakip analizi gerçekleştirin

İçeriği optimize edin

Örneğin, AI'yı kullanarak rakiplerinizin en üst sıradaki makalelerini inceleyebilir, ortak noktalarını belirleyebilir ve ardından bu bilgileri kullanarak içeriğinizin benzer sonuçlar elde etmesini sağlayacak ayrıntılı bir taslak oluşturabilirsiniz. Daha sonra hem kullanıcıların hem de arama motorlarının sevdiği türden, insanlara öncelik veren içerikler oluşturmaya odaklanabilir ve web sitenize gelen trafiği artırabilirsiniz.

Bilgilendirici Sorguların Ötesine Geçin

İçeriğinizde yalnızca kim, ne, nerede, ne zaman ve neden sorularını hedeflemek artık yeterli değil, çünkü üretken AI araçları bunu kolayca yapabilir. Bunun yerine, organik trafiği artırmaya yardımcı olmak için Google'ın EEAT kriterlerini karşılayan derinlemesine içerik oluşturmaya odaklanmalısınız.

EEAT'ın açılımı şudur :

Deneyim

Uzmanlık

Yetkilendirme

Güvenilirlik

Google tarafından 2022'de eklenen ilk E, yapay zeka çağında öne çıkmak için özellikle önemli hale geldi. Sadece soruları yanıtlamanın ötesine geçip içeriğinize birinci elden deneyimler ekleyerek, üretken yapay zeka ile elde edemeyeceğiniz türden benzersiz bakış açıları sunabilir ve içerik özgünlüğünü artırabilirsiniz.

Açıklamak gerekirse, EEAT resmi bir sıralama faktörü değildir, ancak Google EEAT kriterlerini karşılayan içeriklere daha fazla ağırlık verme eğilimindedir. İçeriğinize birinci elden deneyimler eklemek, AI tarafından oluşturulan metin denizinde öne çıkmanıza, arama motoru sıralamanızı iyileştirmenize ve organik trafiği artırmanıza yardımcı olabilir.

Sesli Arama için Optimize Edin

Amerikalıların %62'si Siri, Alexa ve Google Asistan gibi sesli asistanları kullandığından , organik trafiği artırmanın bir diğer harika yolu da içeriğinizi sesli arama için optimize etmektir. 

Doğal dil işleme (NLP) gibi yapay zeka teknolojilerini kullanan bu sesli asistanlar, kullanıcıların sözlü arama sorgularını yorumlayıp yanıtlayarak çevrimiçi aramaları her zamankinden daha kolay hale getiriyor. 

Sesli aramayı optimize etmek için şunları deneyin:

Daha fazla sohbet konusu olan, uzun kuyruklu anahtar kelimeleri hedefleme

Yazınızda daha fazla konuşma dili kullanın

İnsanlar sesli aramayı kullanırken genellikle hızlı ve özlü yanıtlar aradıklarından, soruları doğrudan yanıtlamak

Örneğin, birçok kişi sesli arama yaparken "Nerede bulabilirim...?" veya "Arasındaki fark nedir?" gibi sorular sorar. Bu soruları ve cevaplarını içeriğinizin başlıklarına ve gövdesine ekleyerek, sesli asistanlar makalenizin bu tür sorgulara yanıt vermesini seçebilir.

AI Genel Bakışları için Optimize Edin

Trafiği artırma konusunda gerçekten rekabette bir adım önde olmak istiyorsanız, Google'ın en son yeniliklerinden biri olan AI Overviews için içeriğinizi optimize etmeye başlamalısınız . 

Google, kullanıcıların sorularına yanıt bulma konusunda daha fazla zaman kazanmalarını sağlamak amacıyla SERP'lerin en üstünde özetler ve bağlantılar üreten en son yapay zeka modelini 2024 yılında kullanıma sunmaya başladı. 

Google, bu en iyi noktalardan birini kapmak için yalnızca Google Arama Temelleri'ni takip etmeniz gerektiğini iddia ediyor ; buna SEO en iyi uygulamaları da dahil:

Kullanıcı deneyimine (UX) öncelik verme

Güçlü bir dahili bağlantı stratejisi geliştirin ve saygın kaynaklardan geri bağlantılar alın

Konuları derinlemesine ele almak

Ancak bu hala yeni bir özellik olduğundan, bunun zamanla değişme olasılığı yüksektir. Yapabileceğiniz en iyi şey, neyin sonuç verdiğini görmek için farklı stratejiler denemektir.

Yapay Zeka Çağında Trafiği İyileştirmek İçin SEO Stratejisini Optimize Etmenin Zamanı Geldi

Geleneksel SEO en iyi uygulamaları hala yerlerini korurken, yapay zeka çağında trafiği artırmak için yalnızca bunlara güvenemezsiniz. Temellere ek olarak, sıralamanızı iyileştirmek ve daha fazla kullanıcıya ulaşmak istiyorsanız hem yapay zeka teknolojisinin gücünden yararlanmanız hem de bunun için optimizasyon yapmanız gerekir.

Bu nedenle, bugün bu yöntemlerden bazılarını denemeye başlayın ve neyin işe yarayıp neyin yaramadığını görmek için temel ölçümleri izlemeyi unutmayın. Google'ın yapay zeka teknolojisi ve algoritmaları sürekli olarak gelişiyor, bu nedenle sonuç görmek istiyorsanız, SEO stratejinizin de onunla birlikte gelişmesi gerekiyor.

Paylaşmak: