SEO ve Sosyal Medyayı Maksimize Etmenin 5 Yolu

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) , insanların içeriğinizi bulmasına yardımcı olduğu için herhangi bir dijital pazarlama stratejisinde önemli bir rol oynar . İçeriğiniz SERP'de (arama motoru sonuç sayfası) ne kadar üst sıralarda yer alırsa , o kadar fazla ziyaretçi çekecektir.

Sosyal medya pazarlaması, insanları web sitenize çekmenin bir diğer oldukça etkili yolu haline geldi. Ve tüm bunlar, marka bilinirliğini ve yatırım getirisini artıran etkili bir sosyal medya stratejisine sahip olmaya bağlıdır . Dijital pazarlama kampanyasındaki en iyi nokta, sosyal medya, içerik pazarlaması ve SEO stratejilerinizin birbirini tamamlamasını sağlamaktır.

Bu yazımızda SEO ile sosyal medya arasındaki karmaşık ilişkiyi anlamanıza yardımcı olacak ve her ikisinden de nasıl en iyi şekilde yararlanabileceğinize dair 5 ipucu sunacağız.

Google sosyal sinyallere bakıyor mu?

Sosyal sinyaller, sosyal medyadaki beğeniler ve paylaşımlar gibi eylemlerdir. Peki, içeriğiniz çok sayıda sosyal sinyal üretirse, bu Google'daki sıralamasını iyileştirir mi? Google, yıllar boyunca bu konuda karışık sinyaller veriyordu.

2010 yılında arama motoru devi, nicelikten çok niteliğe odaklanarak sosyal sinyalleri bir sıralama faktörü olarak değerlendirdi. Bu, Google'ın sıralamayı belirlemek için sosyal medya sitelerindeki yazarın veya yaratıcının itibarına baktığı anlamına gelir.

Ancak, 2014'te Google bu sosyal sinyalleri artık sıralamama kararı aldı: başka bir deyişle, beğeniler veya paylaşımlar SEO perspektifinden sıralamanızı artırmak için kullanılamaz. Ancak bu, herhangi bir dijital pazarlama kampanyasının önemli bir parçası olduğu için sosyal medya stratejinizi terk etmeniz gerektiği anlamına gelmez.

Sonuç olarak iyi bir arama motoru sıralaması elde etmek, saygın kaynaklardan yüksek kaliteli geri bağlantılar elde etmekle ilgilidir . Sosyal ağlarda paylaşımlar, içeriğinizin yeni bir kitle tarafından görülmesine de yardımcı olabilir.

İpucu: Web sitenize geri bağlantı oluşturma hakkında makalemize göz atın .

Ancak hikaye bundan ibaret değil…

Dondurma deneyi

Ünlü bir blog yazısında sosyal sinyallerin daha yüksek SEO sıralamalarına mı yol açtığını yoksa sadece onlarla mı ilişkili olduğunu araştırdı. Dondurma kepçeleri örneğini kullandı. Aşağıdaki grafik, dondurma satışlarındaki artışların insanların daha az kıyafet giymesinden kaynaklandığını gösteriyor gibi görünüyor!

Bunun sebebi sıcak havadır. Dondurma satışları ve kıyafetler birbiriyle ilişkilidir.

Peki dondurma satışlarının sosyal medya ve SEO ile ne alakası var? Sosyal paylaşımlarınız olduğunda daha fazla sosyal izlenim veya görüntüleme elde edersiniz. Bu izlenimlerin bazıları, daha sonra sitenize bağlantı veren veya sitenizden bahseden sosyal içerik oluşturucuları olabilir ve bu da daha yüksek bir SEO sıralamasıyla sonuçlanır.

Diyelim ki bir blog yazıyorsunuz ve 100 kişi bunun hakkında tweet atıyor. Sonuç olarak, 10.000 kişi daha blogunuzu görüntülüyor. Bu etkileyici bir erişim! Ancak, bu 10.000 kişiden 100'ünün sosyal medya içerik oluşturucusu olduğunu varsayalım. Bu oluşturuculardan bazıları daha sonra blogunuza bağlantı verebilir. Peki kaliteli geri bağlantılar neye yol açar? Daha yüksek SEO sıralamaları!

Yani, Google tweetleri ve paylaşımları tanımasa da, bu paylaşımlardan kaynaklanan geri bağlantıları tanır. Ayrıca, sosyal medya profillerinizin SERP'lerde göründüğünü unutmayın!

Geri bağlantı kazanmak için sosyal medyayı kullanma

Bütün bu karmaşık tarih bize günümüz sosyal sinyalleri hakkında ne anlatıyor?

Sosyal sinyaller önemlidir: Çok paylaşılan içerikler çok görülür.

Sosyal sinyaller geri bağlantılara yol açar: Etkili sosyal medya içerik oluşturucuları tarafından görülen içerikler geri bağlantılara yol açar.

Geri bağlantılar SEO sıralamasını iyileştirir: Daha fazla geri bağlantıya sahip içerikler Google'da daha üst sıralarda yer alır.

SEO sıralamasını iyileştiren şey sosyal sinyaller değil, geri bağlantılar . Oluşturucuları da içeren doğru takipçi kitlesini oluşturmak, sosyal medya aracılığıyla geliştirmeyi bekleyebileceğiniz geri bağlantı sayısı üzerinde önemli bir etkiye sahiptir.

Geri bağlantı (umarım yüksek kalitede) edinmenin en iyi yolu şudur:

Bilgi veren, bağlantıya değer içerikler oluşturun. Bunlara doğal olarak bağlantı çeken kılavuzlar, blog yazıları ve konu kümeleri dahildir.

Bağlantıya değer içerikleri tanıtmak için kanallarda sosyal medya takipçileri oluşturun .

Sosyal medya sitelerinden (Facebook, X, LinkedIn vb.) gelen bağlantılar genellikle doğrudan SEO'yu etkilemez ancak dolaylı olarak fayda sağlayabilir. İçeriğiniz daha fazla görünürlük ve yeniden paylaşım elde edecek ve gazeteciler, blog yazarları ve etkileyiciler gibi bu kişilerden bazıları içeriğinizi alıp kendi sitelerinden ona bağlantı verebilir

İçeriğinizi e-posta, abonelere gönderilen anlık bildirimler ve sosyal medya aracılığıyla tanıtın.

Önemli etki sahiplerine içerik ulaştırın .

Ubersuggest gibi bir araç kullanarak rakiplerinizin geri bağlantılarını araştırın .

SEO ve sosyal medya nasıl entegre edilir?

Herhangi bir SEO veya sosyal medya stratejisinde olduğu gibi, içerik genel stratejinizin ne kadar başarılı olacağının önemli bir unsurudur.

Tatlı noktayı bulmak

İdeal nokta, SEO, içerik pazarlaması ve sosyal medya stratejilerinizin birbirini tamamlayacak şekilde bir araya geldiği noktadır.

Bu tatlı noktaya , şu gibi bilgilendiren harika içerikler oluşturarak ulaşabilirsiniz :

Bloglar veya makaleler - başarılı blog yazıları için bu harika araçlara ve şablonlara göz atın

Kılavuzlar - bunlar nasıl yapılır kılavuzları veya e-kitaplar olabilir

Videolar, video hikayeleri, canlı video

Podcast'ler (transkriptlerle)

İnfografikler - İşte infografikler oluşturmanıza yardımcı olacak bazı araçlar

Video podcast'ler

Profesyonel ipucu: Bu çok fazla iş gibi görünüyorsa korkmayın! İçeriği farklı medyalarda yeniden kullanabilir ve yeniden amaçlandırabilirsiniz. Örneğin, bir blog yazısı birkaç infografiğin temeli olabilir veya uzun bir video küçük video hikayelerine bölünebilir. Sosyal medya gönderileri için grafikleri nasıl yeniden amaçlandırabileceğinize dair bu makaleye göz atın .

Konu kümeleri

Konu kümeleri, bilgilendirici içeriğinizi yapılandırmanın ve SEO yazımını içerik karışımınıza dahil etmenin harika bir yoludur. Esasen, ana konunuz ve ondan dallanan birkaç alt konunuz vardır. Örneğin, ana konunuz sosyal medya pazarlaması hakkında olabilir ve ardından farklı sosyal medya platformlarında pazarlama hakkında bazı alt konularınız olabilir.

Konu kümelerinde, ana konu sütun içeriği olarak adlandırılır. Ve alt başlıklar küme içeriğidir. İçeriğinizi yapılandırırken, sütununuz ve küme içeriğiniz arasında köprüler kullandığınızdan emin olun.

İçeriğinizi özelleştirin

Müşterilerinizin yolculuğunun hangi aşamasında olduğunu düşünün, böylece onları hunide besleyebilirsiniz . Bilgilendirici içerik, farkındalık ve ilgi yaratırken en üstte en önemli şeydir. İnsanlar henüz bir satın alma kararı vermeye hazır değildir. Kişi bir satın alma kararı vermeye ne kadar yakınsa, işlemsel içerik o kadar önemli hale gelir. Dönüşüm sürecini müşteriler için mümkün olduğunca sorunsuz hale getirdiğiniz yer burasıdır.

Yaygın bir hata, yalnızca işlemsel içeriğe odaklanmaktır. Sosyal medya kanallarınız yalnızca istek ve promosyonlardan oluşuyorsa, istediğiniz takipçi kitlesini oluşturamazsınız. Yalnızca işlemsel içeriğiniz varsa iyi bir SEO sıralaması elde etmek daha zordur.

Bu yüzden önce servis edin (bilgilendirici içerikle) ve sonra satın (işlemsel içerikle). Bu, içeriği hem Google hem de sosyal medya için daha çekici hale getirir!

Açık grafik meta etiketleri

Açık grafik meta etiketleri, kod parçacıklarınızın sosyal medyada görsel olarak daha çekici olmasını ve okunma ve paylaşılma olasılığını artırır.

İçeriğinizin sosyal medyada paylaşıldığında nasıl göründüğünü önizlemek ve web sitenize eklemeniz gereken meta etiketlerini oluşturmak için opengraph.xyz'yi kullanabilirsiniz . (Open graph meta etiketlerini eklemek için RankMath gibi ek bir eklentiye ihtiyacınız olabilir .)

Paylaşmak: