PPC Nedir ?
  • Mar 02, 2025
  • Seo Uzmanı by Seo Uzmanı
  • PPC

Kabul edelim. Sitenizin Google'da organik olarak sıralanmasını sağlamak çok fazla çalışma gerektirebilir; bu da web sayfalarınızın nasıl bir araya getirildiğine dair derinlemesine bilgi sahibi olmayı gerektirir. Eğer web konusunda uzman değilseniz ve sitenizin Google'da sıralanmasını istiyorsanız, bu sitenize yeni trafik getirecektir. O zaman belki de Google Adwords veya Tıklama Başına Ödeme (PPC) kampanyaları sizin için uygundur. Peki PPC (Tıklama Başına Ödeme) nasıl çalışır?  

Tıklama Başına Ödeme tanımı: PPC, arama motorları da dahil olmak üzere çok çeşitli web sitelerinde kullanılan, reklamverenin yalnızca bir web kullanıcısı reklamına tıkladığında ödeme yaptığı bir tür sponsorlu çevrimiçi reklamcılıktır. Bu nedenle başlık "tıklama başına ödeme"dir.  

PPC kampanyasında, birisi reklamınıza tıkladığında, bütçenizden güncel tıklama başına maliyeti (TBM) ödersiniz. Tüm $ bütçeniz tükendiğinde, paranız geri ödenene kadar Google reklamlarınızı yayınlamayı durdurur. Sitenize yeni ziyaretçiler getirecek etkili bir PPC kampanyası başlatmak istiyorsanız aşağıdaki 3 faydalı ipucuna dikkat edin. 1. PPC kampanyanız için hedefler oluşturun. Yardımcı olacak üç soru vardır: -Bu reklam kime yönelik? Ücretli arama yoluyla kime ulaşmaya çalıştığınızı her zaman kendinize hatırlatın. Anahtar kelimeleri ve reklam metnini seçerken hedef kitlenizin arayacağı terimleri seçin ve onların ihtiyaçlarına hitap eden bir reklam metni oluşturun. Kaliteli bir kullanıcı deneyimi sağlamak ve yatırım getirinizi en üst düzeye çıkarmak için açılış sayfanızın içeriğinin bu anahtar kelimelerle/reklam metniyle mantıksal olarak uyumlu olduğundan her zaman emin olun. Kendinizi ziyaretçinin yerine koyun. Anahtar kelimeler ve reklam metni dikkatinizi çekecek mi veya size faydalı bilgiler sağlayacak mı?  

Hangi sonucu arıyorsunuz? Kullanıcılarınızın ücretli reklamınıza tıkladıktan sonra ne yapmasını istediğinizi belirleyin. Bu hedefi reklam metninize harekete geçirici mesaj olarak ekleyin. Ziyaretçileri bu hedefe kolayca ulaştıracak olan bu sayfaya yönlendirin.

-PPC kampanyasının başarılı olduğunu nasıl anlayacaksınız? Kampanyanızı başlatmadan önce başarıyı ölçmenin bir yolunu belirlediğinizden emin olun. Kampanya metriklerinin aktif analizi, duraklatmak isteyebileceğiniz anahtar kelimeleri ve büyüme fırsatlarını ortaya çıkaracaktır.

2. Kullanımı kolay bir kampanya yapısı oluşturun.

Burada aklınızda bulundurmanız gereken iki kelime Anlam ve Basittir:

Anlamı: Küçük anahtar kelime gruplarıyla son derece uzmanlaşmış reklam grupları oluşturmak. Reklam metninizin, her reklam grubunda yer alan her anahtar kelimeyle alakalı olduğundan emin olun.

Basit: Kampanya yapınızın sezgisel ve gezinmesi kolay olduğundan emin olun. Bu, kampanyanızı izlemeyi daha etkili hale getirecek ve etkinliğini ve etkisizliğini daha iyi belirlemenize olanak tanıyacaktır.

3. Google Adwords'deki PPC ayarlarınızı kontrol edin

Google Neatwork konusunda akıllı olun. Varsayılan olarak Google Adwords, Google ağındaki tüm kampanyaları seçer. Bu site ağı Google.com'u, AOL.com gibi ortak siteleri ve Ask.com'u ve Görüntülü Reklam Ağı'ndaki siteleri içerir.

Eğer yeni başlıyorsanız Google Görüntülü Reklam Ağı'ndan çıkmak en iyi çözümdür. Görüntülü Reklam Ağı, binlerce gösterimle reklamlarınızın binlerce sitede gösterilmesini sağlar. Sınırlı bir bütçeyle çalışıyorsanız, Google Görüntülü Reklam Ağı bütçenizi ve Google.com'daki görünürlüğünüzü hızla tüketebilir... * Görüntülü Reklam Ağı, bu tür reklam yerleşimleri için özel olarak tasarlanmış, dikkatlice seçilmiş anahtar kelimeler ve reklam metinleriyle etkili olabilir. İlk Google arama içgörülerinizi topladıktan sonra bu stratejiyi yeniden gözden geçirmek her zaman iyi bir fikirdir. Yerel Aramayı kendi avantajınıza kullanın. Varsayılan olarak Google Adwords kampanyanızı ülke çapında hedefler. Yerel bir tüccarsanız, belirli bir bölgeye taşımacılık yapıyorsanız veya (sadece) belirli bir coğrafi konuma hizmet sağlıyorsanız, Google Adwords'te Konum Hedeflemenizi özelleştirmeniz en iyi uygulamadır. Google Adwords, dil, reklam zamanlaması ve cihazlara göre hedeflemeye yönelik seçenekler sunar. En iyi uygulama olarak, her kampanyanın ayarlarına tıklayarak doğru şekilde ayarlanıp ayarlanmadığını kontrol edin.

 

Paylaşmak: